Jak zrobić skuteczną kampanię reklamową na Facebooku?
Dzisiaj wiele osób szukając nie tylko towarów, ale także najprostszych usług takich jak: przedszkole dla dziecka, zakład fryzjerski czy korepetycje, wykorzystuje do tego przede wszystkim internet i Social Media. Wiele liczących się na rynku firm większość swoich klientów zyskuje właśnie dzięki marketingowi internetowemu.
Jak działają kampanie reklamowe na Facebooku?
Wykonanie takiej kampanii reklamowe wydaje się bardzo proste. Tak rzeczywiście jest, jednak by była ona skuteczna, musi być odpowiednio przemyślana. Mamy do wykorzystania jeden post, który musi być idealny. Odpowiednio dobrane zdjęcie lub film, zareklamowanie swojej usługi najlepiej w formie storytellingu i ciekawa, nienudząca formuła. Dobrze wykonany post reklamowy jest połową sukcesu. Drugą połową jest odpowiednio dobrana grupa docelowa. Mamy możliwość odrzucenia pewnych grup osób i wybrania tych, które nas interesują. Na przykład zakładu kosmetycznego czy przedłużania paznokci nie będziemy polecać wśród panów, zaś sklepu z garniturami wśród pań. Podobnie po co osobie w wieku 40 lat, posiadającej prawo jazdy reklama szkoły jazdy kategorii B lub osobie kończącej szkołę zawodową reklama studiów wyższych? No właśnie, wybierając płeć, odpowiedni wiek, zainteresowania, wykształcenia czy nawet na podstawie historii wyszukiwań – możemy stworzyć idealną grupę docelową. Dzięki temu nasz post reklamowy nie zmarnuje się u osób niezainteresowanych nim, tylko będą go oglądać naprawdę potencjalni klienci.
Dlaczego kampanie na Facebooku przynoszą zyski?
Kluczowa jest tu foma reklamy. Wielu internautów przyzwyczajonych jest do denerwujących reklam, które zasłaniają treści nas interesujące. Konieczność czekania 30 sekund na możliwość wyłączenia reklamy czy filmiku jest denerwujące i nie mamy ochoty dogłębnie zapoznać się z reklamą. Na Facebooku sytuacja jest zgoła odmienna. Post reklamowy wygląda indentycznie jak post naszych znajomych czy firm, które obserwujemy. Dodatkowo mamy pełną dowolność – możemy go przeczytać albo pominąć i przewinąć dalej. Dzięki temu kampanie reklamowe nie wywołują negatywnych skojarzeń i emocji, tylko często samą treścią zachęcają do zapoznania się z reklamą. Wykorzystaj moc kampanii reklamowych na Facebooku i zyskaj nowych klientów rozwijając swoją działalność!